POLITIKA | Mart 26, 2021

Čija vladavina je GRAS dovela na koljena?

Premijer Kantona Sarajevo Edin Forto, ministar saobraćaja Adnan Šteta i ministar za boračka pitanja Omer Osmanović, održali su sastanak s predstavnicima GRAS-a. Sastanak je održan u cilju rješavanja deblokade računa, kao i isplata zaostale dvije plaće radnicima. Šteta je istakao da su radnici GRAS-a ti koji su blokirali račun zbog brojnih tužbi, ali je pored toga optužio sve prethodne vlade za loše stanje u ovom preduzeću. Postavlja se pitanje ko je sačinjavao te prethodne vlade?

Čija vladavina je GRAS dovela na koljena?

"Danas, nakon 15 godina, na nas je došlo da pokušavamo riješiti probleme koje je neko napravio prije 15 godina. Donesen je  zaključak da se naprave izvještaji od Ureda za borbu protiv korupcije i Budžetskog inspektorata o problemima ovog preduzeća od 2006. do 2018. godine," izjavio je ministar saobraćaja  u trenutnoj Vladi KS, Adnan Šteta.

Tragom ove izjave napravili smo kratku, ali jasnu analizu "vladavine" ovim sektorom u proteklih 15 godina.

Ministri saobraćaja u Vladi KS:

Mihajlo Krmpotić 2006-2010. - SBIH
Haris Lulić 2010-2012. - SDP
Jusuf Bubica 2012-2014. - BPS
Mujo Fišo 2014-2018. - SDA
Adnan Šteta 2018-2020. - SDP
Adi Kalem 2020 - SDA
Adnan Šteta 2021 - SDP

Direktori GRAS D.O.O. Sarajevo:

Ibrahim Jusufranić do 2006. - SBIH
Šaćir Boškailo - SBIH
Hasan Bašić - SBIH
Haris Kadić - SDP
Omer Hadžiomerović - SDU
Mubera Žiga - Sindikat/BPS
Haris Gušić - Dino Konaković
Avdo Vatrić – SDA
Jakub Kubur - SDP
Almir Ahmetspahić - SDA
Samir Mujagić - SDP

Sve ovo ne može proći, a da se ne napomene da su GRAS-om "vedrili i oblačili " sindikalisti nekada predvođeni Adnanom Himzanijom -  SDP, kao i današnjim NIP- ovcem, a nekada SDP-ovcem Amirom Muminovićem.

Ipak i pored ovakvog pregleda situacije dobro poznatog i dostupnog javnosti, dezinformacijama se pokušava stvoriti lažna slika "vladavine SDA" u GRAS-u koja je trajala 15 godina i dovela do situacije u kakvoj je to preduzeće sada. 

Treba napomenuti da je za vrijeme SDA ministara i direktora u proteklih nekoliko godina počela uplata doprinosa koju raniji direktori i ministri nisu forsirali. Smanjeni su gubici GRAS-a, počeo se uplaćivati penzioni fond, te su radnici konačno mogli ići u zasluženu penziju i ujedno je smanjen broj nepotrebnih radnika GRAS-a. Počelo se zapošljavati neophodno osoblje (vozači autobusa , tramvaja, kontrolori, čistačice...). 

Od 2017. godine počela je redovna isplata plaća, potpisana su sva mandatna pisma i projektni zadaci za nabavku novih vozila, rekonstrukciju i rehabilitaciju postojeće tramvajske mreže, te za sve važnije cestovne koridore u Sarajevu ( I transferzala, Južna longitudinala i IX transferzala), te je napravljen i Plan sanacije GRAS-a u saradnji sa Ambasadom V. Britanije.

U prethodnoj godini i pored totalne obustave rada zbog pandemije virusa Covid 19 radnici GRAS-a su imali obezbijeđena sredstva za isplatu plaća, redovna sredstva za poslovanje, kao i obezbijeđena sredstva za isplatu dugovanja po Sporazumu između Vlade KS i GRAS d.o.o. Sarajevo (isplata po tužbama radnika, izmirenje obaveza prema Poreskoj upravi FBiH, obaveze prema UIO BiH, ...).

Ovo je samo još jedan loš pokušaj obmane javnosti od strane trenutne vlade i ministra, te prebacanje loptice krivnje na druge kako bi se prikrila nesposobnost rješavanje teške situacije u Gras-u i neadekvatnog odgovora na istu. Čitava ova populistička predstava odvija se dok radnici čekaju plate, a građani kvalitetnu uslugu javnog prevoza.